Stress

 

Når man går ned med stress har det ofte været undervejs i lang tid og man har gradvist mistet forbindelsen til sig selv og til kollegaer, kæresten og måske ens børn. Langsomt har man droslet ned for fritidsaktiviteter, sport og sociale arrangementer og weekenderne bruges til at overleve, så man lige kan klare ugen efter. Pludselig siger kroppen fra og man oplever ofte at blive angst, deprimeret eller blive overvældet af en massiv træthed, der bare ikke vil forsvinde, uanset hvor meget man forsøger at 'tage sig sammen'.

 

Vi ved i dag meget om, hvad der skaber stress, og hvad der forebygger stress. Stress kan opstå, når vi arbejder i et felt, hvor der er mangelfuld eller dårlig ledelse, modsatrettede krav, uvished og forandringer, og hvis vi føler at vi ikke har de tilstrækkelige kompetencer til at varetage opgaverne. De fleste ønsker at yde deres allerbedste, hvorfor det kan føles som et personligt nederlag, hvis man går ned med stress.

 

I et stresshåndteringsforløb hos mig er det målet, at du får hjælp til selvhjælp. Vi har fokus på at identificere og forandre de private og arbejdsmæssige situationer, der skaber stress hos dig. Vi vil undersøge, hvordan du på en hensigtsmæssig måde lærer at sætte grænser og sige nej, både i arbejdslivet og privat. Du vil lære konkrete mentale teknikker, der virker stressreducerende og på denne måde vil du blive mere modstandsdygtig i forhold til både at forebygge og håndtere stress i fremtiden.

Ane Aakerlund   -   post@psykolog-aakerlund.dk   -   tlf. 26201518   -   Odensegade 5, 2. tv, 2100 København Ø          

   Medlem af Dansk Psykologforening